BeNext Plugin Dimmer

Deze dimmer vond ik direct één van de interessantse zaken om met te starten. Mooi een lichtje dimmen aan de tv om rustig tv te kunnen kijken. En dit in combinatie met een scriptje ‘TV kijken’. Alles uit qua lichten, en juist een gedimd lichtje in de leefruimte, zalig toch?

Op het moment van dit schrijven is dit een van de schakelingen waar ik het meeste kopzorgen over heb. Wanneer ik de schakeling dichtbij de server heb, werkt het mooi, maar eens het moet werken over een tussentoestel, is het blijkbaar dood? Momenteel ligt de vraag bij de fabriaknt, hopelijk binnekort meer nieuws…

Algemeen

1. Fabrikant BeNext
  2. Model Plugin Dimmer
  3. Functies Aan/Uit
    Dimmen
    Meten van huidig Verbruik (ook via led uitlezing)
    Bijhouden van Verbruik
    Versterken van netwerk
  4. Handleiding
    BeNextPluginDimmer.pdf (680.3 KB)
  5. Pro’s Klein in formaat
  6. Contra’s Slecht netwerk ontvangst?

Openhab instellingen
Items

Switch Dimmer01 “Lichtzuil” (Leefruimte,LightsALL,LightsWO) { zwave=“6:command=SWITCH_MULTILEVEL” }
Dimmer Dimmer01_DIM “Lichtzuil [%d %%]” (Leefruimte,LightsALL,LightsWO) { zwave=“6:command=SWITCH_MULTILEVEL” }
Switch Dimmer01_25 “Lichtzuil 25” (Leefruimte) { zwave=“6:command=SCENE_ACTIVATION,scene=25,state=0” }
Switch Dimmer01_50 “Lichtzuil 50” (Leefruimte) { zwave=“6:command=SCENE_ACTIVATION,scene=50,state=0” }
Switch Dimmer01_75 “Lichtzuil 75” (Leefruimte) { zwave=“6:command=SCENE_ACTIVATION,scene=75,state=0” }
Number Dimmer01_Vermogen “Dimmer 01 (Vermogen) [%.2f W]” (Leefruimte) { zwave=“6:command=sensor_multilevel” }
Number Dimmer01_Verbruik “Dimmer 01 (Verbruik) [%.2f KWh]” (Leefruimte) { zwave=“6:command=meter” }

Sitemap

Switch item=Dimmer01
Slider item=Dimmer01_DIM
Text item=Dimmer01_Vermogen
Text item=Dimmer01_Verbruik