OnIrIa IcT & Domotica

Het is me wat, een uit de hand aan het lopen hobby? Een futuristisch huis? Een demo voor potentiële klanten? Een leerschool? Of toch iets alledaags? En misschien nog erger, iets dat alledaagser wordt. Voor iedereen.

Wat er wel van aan is:

Simpel is het niet. Niet meer…

Hoe langer, hoe meer er bijkomt.
Hoe langer, hoe sneller alles evolueert

Daarvoor probeer ik het hier allemaal wat neer te pennen. In de hoop dat alles toch iets duidelijk is voor mezelf, voor jou, voor iedereen die het wil…

[center]writing[/center]

Documentatie

Want vandaag is het simpel. Dat onthou je toch? En morgen?
En erger, wat laat je na voor anderen? Wat is jouw nalatenschap?
Zorg dat je de boel documenteert!
Het is een noodzakelijk kwaad!
En vooral, neem er de tijd voor. Details zijn belangrijk.
Ook een goede tools is niet weg te denken. Denk na waar je dit plaatst, hoe anderen eraan kunnen, of erin kunnen zoeken…

Bepaalde delen van dit kenniscentrum zijn afgeschermd. Die zal je enkel maar kunnen lezen door correct in te loggen. Andere delen zijn publiek toegankelijk. Je kan er maar iets aan hebben.

Algemeen?

[floatr]disney[/floatr]

Om alles wat luchtig te houden, heb ik alles een (leuke) naam gegeven. Vroeger waren dit Griekse goden. Toen waren het smurfen. Maar al snel merkte ik dat je veel tijd verliest met goede namen te kiezen.
En vooral, vind ze maar.

Dankzij de komst van mijn dochtertje, kwam de wereld van Disney in het vizier. Zij hebben een pak figuren, allemaal makkelijk terug te vinden. Bijvoorbeeld via wikipedia.

In grote lijnen, om je een idee te geven:

• Multimedia toestanden zijn figuren uit “Alice uit Wonderland”
  • Camera’s zijn figuren uit “Aristokaten”
  • Telefoons zijn figuren uit “Duckstad”
  • Computers, genaamd naar de dwergen uit Sneeuwwitje
  • Airco’s zijn leden van de Fantastic 4

Hoe je alles noemt, is jouw keuze. Maar geloof me, als je telkens de naam doornroosje, Knabbel & Babbel, Winnie de Poeh… ziet passeren, dan relaxeert het je wat. Dan begin je direct de zaken te relativeren.
En geef toe, is het niet leuker om te werken met Bloosje, dan met bv computer nummer 3?

Veel plezier met het verkennen van mijn wereld. Van hoe alles is opgebouwd, en nog meer, hoe alles werd gedocumenteerd…